Magnetic Island

6 november 2014 - Magnetic Island, Australië

Na een redelijk korte busrit van 5 uur kwamen we aan in Townsville waar we op de ferry zouden stappen naar Magnetic Island. Het enige wat we wisten van het eiland is dat we daar de koala’s zouden zien en zouden overnachten in een bungalow.

Met de ferry waren we zo aan de overkant en toen stonden we daar. De ene keer wordt je opgehaald met een busje van het hostel en de andere keer weet je het niet.

Nu wisten we het niet dus maar even gebeld met ons Australisch nummer wat we aan moesten schaffen voor zulke gevallen.

Gelukkig gaat het engels/australisch luisteren best goed en het spreken ook aardig. We moesten dus de bus nemen en de buschauffeur zou wel weten waar we er uit moesten.

Al rijdend door het landschap viel het ons op dat er op het eiland niet heel veel mensen wonen, 2100 hoorden we later.

Verder is het eiland eigenlijk een grote berg van mega grote kiezel stenen die op een hoop zijn gegooid, waar de mensen wonen, aan de kust zijn wat mooie stranden te vinden en in het binnenland zijn natuurgebieden.

Doordat we al zoveel mooie stranden en natuur hebben gezien waren we niet echt onder de indruk van dit eiland. De eerste dag hadden we al zoiets van, wat doen we hier?

Aan de hoofdweg lag het hostel, Bungalow Bay en dat was verder wel leuk en relaxed. Er waren losse huisjes verspreid over het terrein, het had meer iets weg van een camping. Bij de receptie kon je lekker zitten en daarnaast was er een zwembad. Ook was er een groot kampeerveld, waar de kangeroes vrij rondliepen en een apart gebouw met een keuken waar je je eigen eten kan maken. Dit zie je wel vaker in hostels, maar helaas zijn ze niet allemaal even schoon..

Het huisje waar we in zaten had geen ramen, maar er was een rooster en gaas om het ongedierte buiten te houden. Ondanks dat hadden we toch een kever of kakkerlak in de kamer.

In de kamer was al 1 ander meisje, frans. en later kwamen er nog 3 engelse meiden bij.

Gelukkig waren dit niet de party girls die we elke keer tegenkomen, dus eigenlijk was het best gezellig op de kamer. Iedereen verveelde zich een beetje want het lag best wel afgezonderd. Het strand was op 100 meter lopen maar door de kwallen kon je er weer niet in zwemmen en er was daar geen Lagoon. We hebben een beetje rondgehangen en om 9 uur lag iedereen al in bed omdat we niet wisten wat we moesten doen, eigenlijk was dat ook wel weer grappig en gezellig.

Op het complex zit ook een koala opvang, waar ook nog andere dieren te vinden zijn.

Ons doel van dit eiland was om de koala’s te knuffelen en daarmee op de foto te gaan, dat was voor ons geboekt. Elke dag kon je je aansluiten voor zo’n tour en omdat we die dag toch niks hadden sloten we ons aan om 10 uur zodat we daarna nog de hele dag zouden hebben om het natuurgebied in te gaan.

Om 10 uur werden we opgehaald door een Ranger en naar de koala opvang gebracht. Daar werden verschillende dieren laten zien en werd er ook over verteld. De eerste was een zwarte kaketoe, die zeer zeldzaam zijn. Als je een zonnebloempitje in je mond deed pakte de kaketoe die voorzichtig uit, dat was wel grappig. Verder hebben we nog een schildpad, slangen, leguanen, een babykrokodil vastgehouden, een wombat, grote krokodillen en een gevaarlijke spin gezien en natuurlijk de koala’s gezien en vastgehouden.

Er was ook een koala met een baby’tje dat was echt schattig. Zowiezo zien de koala’s er schattig uit en hun vacht is ook heel zacht. Maar toen we ze vast mochten houden voor de foto zeiden ze wel dat je goed stil moest blijven staan alsof je een boom bent, anders gaan ze in je klimmen met die lange scherpe nagels.

Na de rondleiding hadden we nog bij het zwembad gezeten omdat het te warm was om wat te doen en later op de middag kon je de parkieten voeren. Wij dachten leuk, dus wij er heen. Voor we het wisten kregen we een hand nat brood in ons hand en zaten we onder de parkieten. Ze gingen met zo veel mogelijk op je hand en arm zitten en hadden je dan ook goed vast met die klauwen. Auw!

Ook kwamen ze gewoon op je hoofd en schouders zitten. Dat was wel wat minder leuk, maar leverde wel leuke foto’s op haha! Die hebben we maar niet in de blog gedaan.

Toen de temperatuur eindelijk een beetje aangenaam was, zijn we een stuk gaan lopen naar de ingang van een wandel route waar wilde koala’s te zien zouden zijn. Maar voordat we er waren begon het al schemerig te worden dus zijn we maar terug gegaan, voordat we in het donker ergens in een bos zouden lopen met enge slangen en spinnen.

De volgende dag gingen we alweer terug met de ferry naar Townsville om in de bus te stappen naar Cairns. Ondanks dat er niet veel te beleven was op het eiland hebben we ons toch wel vermaakt.

1. Irma Maidman:
    6 november 2014
    Hoi meiden,
    Het was weer een feest om te lezen.
    Australië hebben jullie intussen verlaten en ben zeer benieuwd naar jullie avonturen in Java.
    Heb even gegoogeld waar jullie zitten in Jakarta en je kon ook kijken naar de restaurants in de buurt, het stikt ervan, ben jaloers op al het lekkers dat jullie daar kunnen eten.
    Slamat makan
  2. Wia:
    6 november 2014
    Vond het weer erg leuk om jullie avonturen te lezen.
    Veel plezier en voorzichtig:)
  3. Maaike en Puck Bodewitz:
    9 november 2014
    hallo dametjes, Van ma gehoord dat jullie inmiddels op Java zijn aangekomen. Dat is wel een hele andere wereld dan Australië. Een beetje "Stille kracht" sfeer zoals destijds een film over Indonesië liet zien. Zal best wel weer interessant zijn. Tot het volgende reisverhaal. Veel plezier.